BESTUUR NEDERLAND

banners-JUA-bestuur

Stichting Jua is een Nederlandse stichting die geheel uit vrijwilligers bestaat. Naast het bestuur zijn er ambassadeurs actief voor JUA. In Kenia heeft Stichting JUA een team van lokale mensen in dienst. Zij zijn werkzaam in het Rescue Centre.

nellekeNelleke Hols: oprichter en initiatiefneemster
Nelleke Hols is in 2004 voor het eerst naar Kenia gegaan, het land heeft haar sindsdien niet meer losgelaten. In 2009 heeft zij besloten iets terug te geven aan dit warme volk door middel van een opvanghuis voor kinderen. Hieruit werd Stichting JUA geboren.

peterPeter M. Mak: voorzitter
Peter (56, Zoetermeer) was al voorzitter vanaf het eerste begin toen JUA nèt startte, gaf in 2015 het stokje over aan Lisette van der Heiden en zet zich vanaf september 2017 als vanouds weer enthousiast in voor JUA.

Hij is al 34 jaar werkzaam bij Rijkswaterstaat, de laatste jaren als senior adviseur veiligheid en verder is hij regisseur, acteur en voorzitter van een toneelvereniging en heeft Nelleke leren kennen toen zijn vrouw Joke met haar samenwerkte.

MoniqueMonique van der Zijde: secretaris
Monique is vanaf de oprichting betrokken geweest bij Stichting JUA. Eerst als ambassadeur en inmiddels als bestuurslid. Het mooie aan Stichting Jua vindt ze de korte lijnen, we zien direct wat er gebeurt in Watamu en de mooie resultaten die worden geboekt voor jonge meisjes daar. Ze heeft in Utrecht Bestuurs- en Organisatiewetenschap gestudeerd en zich daarbij ook verdiept in internationale samenwerking. Inmiddels werkt ze voor de KNVB, op de afdeling internationale maatschappelijke projecten genaamd WorldCoaches. De KNVB zet met WorldCoaches voetbal in voor de ontwikkeling van kinderen en coaches in meer dan 20 landen.

Hetty-Tholen-JuaHetty Tholen: penningmeester
Mijn naam is Hetty Tholen.
Via via ben ik in contact gekomen met Stichting Jua,een prachtig initiatief.
Omdat de vorige penningmeester ermee wilde stoppen ben ik gevraagd voor deze functie.
Als net gepensioneerde met jaren ervaring in de financiële hulpverlening ben ik blij me in te gaan zetten voor Jua.